روز تلخ قوه قضائیه: مجلس مخالفت مجلس با ژنرال ها در خصوص طرح فوق العاده ویژه قوه قضائیه


اخبار تست – نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح تعیین ستاد ویژه قوه قضائیه که به دنبال افزایش حقوق قضات و کارکنان است، مخالفت کرده اند.

به گزارش اختبار، گزارش کمیسیون اجتماعی از طرح انتصاب ضابطان ویژه قوه قضائیه در دستور کار امروز 15 دی ماه مجلس شورای اسلامی بود اما ویژگی های کلی این طرح. 97 رای موافق، 115 رای مخالف و 13 رای ممتنع از مجموع 231 نماینده حاضر در دادگاه رد شد.

یکی از مهمترین ایرادات مخالفان، بار مالی این طرح و مغایرت آن با اصل 75 قانون اساسی بود. دومین ایراد بزرگ این بود که در شرایطی که طبق لایحه بودجه، حقوق کارمندان در سال آینده باید تنها ده درصد افزایش یابد، افزایش حقوق بالا تبعیض آمیز است.

دولت اصلی مخالف افزایش حقوق قوه قضائیه است

میثم لطیفی، رئیس سازمان استخدامی کشور که برای اعلام مخالفت با دولت با این طرح در مجلس حاضر شده بود، گفت:

ما در دولت نگران تقاضای یکسان سازی حقوق و گسترش سایر نهادها هستیم و ممکن است این وضعیت به نهادهای دیگر منتقل شود و الزامات جدیدی برای سایر نهادها ایجاد کند که نارضایتی را در پی خواهد داشت.

شورای حقوق و دستمزد مسئول حقوق است و باید بر اساس سختی کار و حساسیت حقوق، دستمزد را تعیین کند. قبول داریم که قوه قضائیه در بحث حقوقی مشکلات زیادی دارد، اما این وضعیت باید به شکل دیگری حل شود تا باعث نارضایتی سایر نهادها نشود.

استاندارد دوگانه هنگام کار با طراحی

انتصاب فوق العاده ویژه ضابطان قضایی در هفته های پایانی ریاست سیدابراهیم رئیسی بر قوه قضائیه، طرح ویژه تمدید کارکنان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری مجلس ابلاغ شده و در کمیسیون اجتماعی در دست بررسی است.

این طرح از همان ابتدا مورد حمایت قاطع حجت الاسلام رئیسی قرار گرفت و حتی به گفته معاون وقت منابع انسانی قوه قضاییه با همکاری محمد مصدک معاون اول فعلی قوه قضاییه تدوین شد. اما دولت حجت الاسلام رئیسی در مرحله تصویب با این موضوع مخالفت کرد.

امین حسین رحیمی (معاون وقت نیروی انسانی قوه قضائیه و وزیر فعلی دادگستری) در این زمینه 27 تیرماه امسال با اشاره به وضعیت معیشتی قوه قضائیه گفت:

«آیت الله رئیسی شخصاً در این موضوع دخالت کردند و با توجه به درخواست عمومی کارکنان اداری قوه قضائیه که در سفرهای استانی و بازدیدهای شخصی صورت گرفت، دستور اقدام بعدی را در قالب طرح توسعه ویژه کارکنان اداری قوه قضاییه صادر کردند. قوه قضائیه.» به 1400 نفر گفته شد که هر کاری می توانیم برای ارتقای سطح زندگی قوه قضائیه انجام دهیم.

وی با بیان اینکه متن طرح ویژه توسعه کادر اداری قوه قضائیه با همکاری حجت الاسلام مصدک تدوین شده است، افزود: از قضا مشکلی برای تامین اعتبار این طرح وجود ندارد.

نقش اپوزیسیون دولت در رای گیری به این لایحه

سید سلمان ذاکر در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 15 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تصویب نشدن کلیات طرح انتصاب مقامات ویژه قضایی، گفت: حقوق قضات پرداخت نمی شود، اما در صورت حضور در تاریخ 1396/07/13 معاون خود را برای مخالفت با این طرح به مجلس فرستاد و مجلس به آن رای نداد.

وی ادامه داد: این نشان می دهد که رئیس جمهور در ابعاد منفی و مثبت مسائل تاثیرگذار است.

دیدگاهتان را بنویسید