مجمع عمومی اشکودا تصمیم گرفت تا اطلاعیه 1400 آزمون وکالت را به سازمان سنجش ارسال کند.


لیست عناوین این صفحه

اخبار تست – مجمع عمومی اسکودا متشکل از اعضای هیأت مدیره کانون های وکلای دادگستری سراسر کشور در جلسه فوق العاده امروز 4 بهمن ماه 1400 تصمیم گرفت تا اسکودا به نمایندگی از کانون های وکلا پیام آزمون وکالت 1400 را به آدرس کانون های وکلا ارسال کند. سازمان سنجش با رعایت قانون.

به گزارش اختبار، بر اساس اطلاعیه مطبوعاتی اشکودا، هیئت عمومی اشکودا متشکل از اعضای هیئت مدیره کانون های وکلای سراسر کشور در جلسه فوق العاده ای که صبح امروز چهارشنبه 14 بهمن ماه 93 برگزار شد، تصمیم به نمایندگی کانون های وکلای اسکودا در 1400 اعتبارنامه مطابق قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت سال 1376 به سازمان سنجش ارسال کند تا سازمان سنجش با انعقاد قرارداد، منتشر و مراحل ثبت نام کارآموزان را آغاز کند.

اشکودا “ارسال”، اندازه گیری “انتشار”

البته لازم به ذکر است که در خبر منتشر شده تنها به «ارسال» اطلاعیه آزمون وکالت ۱۴۰۰ اسکودا به سازمان سنجش اشاره شده است و مسئولیت «انتشار» بر عهده سازمان سنجش است.

توپ در زمین یک سازمان حساس

حال باید دید با توجه به مکاتبات آذرماه قوه قضائیه و تاکید بر وجود و تایید تمامی مراحل آزمون وکالت توسط معاونت قضایی، آیا سازمان سنجش حاضر به دخالت در چالش کانون وکلا و قوه قضائیه است یا خیر. نماینده قوه قضائیه آیا این اتفاق خواهد افتاد یا خیر؟

تاکید قوه قضائیه بر انتشار اطلاعیه ها پس از تصویب

در بند 2 خطر نامه 3 قوه قضائیه به سازمان سنجش به طور ویژه تاکید شده است که «انتشار آگهی ثبت نام آزمون و دعوت به جذب کارآموز پس از تصویب در امور حقوقی و مجلس قوه قضائیه» یکی از مواردی است که عناصر الزامی که توسط سازمان سنجش گزارش می شود.

ناگفته نماند که بعید به نظر می رسد سازمان سنجش تصمیم بگیرد که 1400 وکیل را در این آزمون شرکت دهد، به خصوص با توجه به حضور جناح قدرتمندی مانند قوه قضائیه.

امیدوارم برای آزمون به جایگاه متوسطی برسیم

از سوی دیگر، عدم تمایل طرفین دعوا به موضع گیری قاطعانه و اکتفا به نظرات و مواضع مشترک، امید به دستیابی به توافقی معتدل را حداقل برای عبور از چالش آزمون وکالت 1400 زنده نگه می دارد.

بیشتر بخوانید:

متن منتشر شده توسط روابط عمومی اشکودا در اکانت اینستاگرام اشکودا به شرح زیر است:

صبح امروز دوشنبه 13 آبان ماه 1400 جلسه عمومی فوق العاده کانون های وکلای دادگستری ایران با حضور مدیران کانون و نمایندگان شورای اجرایی کانون های وکلای کشور و همچنین شورای نظام صنفی برگزار شد. حضوری و آنلاین در کانون وکلای دادگستری مرکز. .

با توجه به دستور کار مدیران موسسه حقوقی، موضوعات مربوط به آزمون 1400 و ضوابط قوه قضائیه و آخرین تحولات موسسه حقوقی از جمله لایحه تشکیل مؤسسات حقوقی و موضوعات مرتبط با فرآیند تحصیل. و کارآموزی کارورزان ورودی در سال 1378.

در همین راستا مقرر شد اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران به نمایندگی از اعضای کانون ها، اخطاریه آزمون ۱۴۰۰ را بر اساس قانون کیفیت پروانه قضایی به سازمان سنجش ارسال کند تا سازمان سنجش بتواند منعقد کند. قرارداد، برای انتشار و شروع فرآیند ثبت نام. کارآموزان اقدام کنند.

بحث های مربوط به اساسنامه و توسعه نهاد وکالت از موضوعات بعدی جلسه روز دوشنبه بود که به دلیل پایان یافتن جلسه و ناتمام ماندن بحث ها به روز یکشنبه 10 باخمن 1400 موکول شد.



دیدگاهتان را بنویسید