تلاش برخی نمایندگان برای بازگرداندن طرح یک فوریت به قوه قضائیه در مجلس


اخبار تست – با گذشت دو روز از اعتراض سراسری کارکنان قوه قضائیه به وضعیت معیشتی و رد طرح ویژه قوه قضائیه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، برخی از نمایندگان اکنون از احتمال بازگشت این طرح به مجلس خبر می دهند.

به گزارش احتياط الهام آزاد، رئيس فراکسيون حقوقي مجلس امروز درباره سرنوشت طرح «فوق العاده انتصاب ضابطان ويژه قوه قضاييه» به نام ها گفت: دادگاه را طبق ماده 130 داشتيم و ماده 130 به اين موضوع الحاق مي شود. طرح و خدای ناکرده طرح مجددا تصویب شود، طرح به جلسه علنی مجلس بازگردانده می شود. زیرا معتقدیم قوه قضائیه حساس ترین رکن نظام جمهوری اسلامی است و قانون اساسی نیز برای حفظ حقوق بشر و جلوگیری از انحرافات محلی در جامعه، مسئله قوه قضائیه را امری حیاتی می داند. قضات منصف و به دور از روابط ناسالم ضروری هستند.

تلاش برای بازگرداندن این لایحه به مجلس در حالی است که پیش از این دولت با آن مخالفت کرده بود و رئیس سازمان اداری و کار کشور از تشکیل کارگروهی برای تدوین لایحه جامع حقوق و مزایای کارکنان دولت خبر داد.

میثم لطیفی درباره این لایحه گفت: در لایحه کارایی و عملکرد از یک سو و نزدیک شدن به نیاز معیشتی کارکنان از نظر تفاوت شرایط کاری و شاغلان از سوی دیگر مبنای تعیین دستمزد خواهد بود. و مزایای کارکنان همچنین نگران وضعیت برخی از اعضای پرهزینه و پرتلاش قوه قضاییه هستیم و امیدواریم با کمک کارشناسان علمی و اجرایی بتوانیم لایحه جامع و مناسب حقوق و درآمد کارکنان را تدوین و ارسال کنیم. به مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

لازم به ذکر است که بر اساس ماده 130 آیین نامه داخلی مجلس، در صورت عدم تصویب لایحه در مجلس، تا 6 ماه دیگر بدون تغییر اساسی قابل طرح مجدد به مجلس نیست مگر با درخواست 50 نماینده و تصویب مجلس. .

دیدگاهتان را بنویسید