طرح ترویج مکتب شهید سلیمانی و تعقیب و مجازات عاملان جنایت علیه ایران


طرح ترویج مکتب شهید سلیمانی و تعقیب و مجازات عاملان جنایت علیه ایران

سوال 1 جمع

ایالات متحده در طول تاریخ جنگ و مداخله نظامی خود قوانین خاصی از حقوق بین الملل را نقض کرده است. اقدام تروریستی آمریکا در حمله مسلحانه و نظامی به ماموریت رسمی جمهوری اسلامی ایران در 13 دی ماه 1396 در عراق که در شرایط غیرنظامی و خارج از میدان جنگ بود، نقض آشکار قوانین و مقررات بین المللی است. .

اظهارات و اظهارات رسمی مقامات عالی رتبه آمریکا به ویژه رئیس جمهور جنایتکار این کشور، نشان از ادامه سیاست رسمی تهدید و توسل به زور علیه ایران و شهروندان این کشور دارد. – جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با تهدید و توسل به زور حمله غیرقانونی و مسلحانه که یک درگیری مسلحانه است، از حق ذاتی برخوردار است که از حمایت قانونی برخوردار باشد.

حفظ حقوق کشور و ملت ایران و حفظ صلح و امنیت به خطر افتاده در منطقه و جهان ناشی از حضور نیروهای تروریستی و گروه‌های نظامی آمریکایی تحت حمایت و اقدامات آنها در منطقه ضروری است. ما باید با چنین اقدامات غیرقانونی و غیرقانونی مخالفت کنیم و عاملان آن را تحت تعقیب و مجازات قرار دهیم و اطمینان حاصل کنیم که این اتفاقات دیگر تکرار نمی شود.

سوال 2 با توجه به مشروعیت اقدامات متقابل در مواجهه با چنین شرایطی و ظرفیت های متنوع نظام حقوقی کشور در این زمینه، از جمله قوانینی مانند قانون الزام دولت به جبران اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و شهروندانش. / 2/5931، قانون ضد حقوق بشر و اقدامات تروریستی و تروریستی ایالات متحده، 22 می 2017، اقدام متقابل علیه اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان “سازمان تروریستی” توسط ایالات متحده آمریکا 2/8/2009، قانون دولت را ملزم به محاکمه و استعفا کندء حقوق اتباع و دیپلمات‌های ایرانی متاثر از اقدامات دولت‌های خارجی به‌ویژه دولت ایالات متحده در زمینه اشتغال، 26 مارس 2010 و سایر قوانین و مقررات مرتبط.

با عنایت به این اصل اساسی که جمهوری اسلامی ایران در پیشگاه خداوند متعال و ملت شریف ایران حق و مکلف به احقاق کامل حقوق ملت ایران و سایر ملت‌های مظلوم و همراه با ملت ایران در منطقه و ملت ایران است. جهانی، اقدام مقتضی را انجام دهد و نهادهای ملی، منطقه ای و بین المللی را می پذیرد و تحت پیگرد قانونی قرار می دهد.

دولت و قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران موظفند مرتکبین جنایت علیه مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله فرمانده و فرمانده مبارزه با تروریسم در منطقه شهید سلیمانی و یارانش را مجازات و مجازات کنند. توقف و جلوگیری از تداوم تهدیدها، زور نامشروع علیه کشور و منافع آن و اتباع آمریکا، پس از اقدامات انجام شده تاکنون، تمامی توانمندی های حقوقی، قضایی، حقوقی و اجرایی کشور را برای احقاق حقوق خود فعال کنند. مردم و ذینفعان ایران در اسرع وقت.

توجه داشته باشید – کارگروه مشترک قوه قضاییه و دولت به ریاست قوه قضائیه و با حضور نمایندگان منتخب کمیسیون حقوق بشر مجلس، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و کمیته قضایی ظرف یک ماه تشکیل می‌شود. تلاش های مشترک در این زمینه. این کارگروه موظف است گزارش تشکیل کارگروه و اقدامات انجام شده تا تشکیل آن را با توجه به اهداف این قانون ظرف مدت دو ماه و سپس هر سه ماه یکبار تا رسیدن به اهداف این قانون به مجلس شورای اسلامی ارائه کند. قانون اجرا می شود.

سوال 3 قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران موظف است ظرف مدت شش ماه با همکاری دولت لوایح لازم را تهیه و تقدیم مجلس شورای اسلامی کند تا صلاحیت دادگاه های جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی و تعقیب تروریستی و تروریستی را گسترش دهد. جنایات بین المللی، معتمدین، ناظران و معاونین.

سوال 4 قوه قضائیه با هدف توسعه ظرفیت ویژه برای رسیدگی به موضوعات حقوق بین الملل به منظور توسعه ظرفیت اجرایی و عملی کشور برای رسیدگی به پرونده ها و در عین حال تلاش برای آموزش قضات در موضوعات مرتبط با حقوق بین الملل است. علیه ایران و اتباع ایرانی 1395/02/28 قانون مبارزه با نقض حقوق بشر و ماجراجویی ها و تروریسم آمریکا در منطقه 1396/22/22 قانون متقابل با اعلام «سازمان تروریستی» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی ایالات متحده 1398 / 2/8، قانون الزام دولت به پیگرد قانونی و استعفاء حقوق اتباع و دیپلمات های ایرانی متاثر از اقدامات دولت های خارجی به ویژه دولت اشغالگر آمریکا در 26 اسفند 1389 و سایر قوانین و مقررات مربوط.

سوال 5 کمیته ای متشکل از وزارت امور خارجه، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه قدس و ارتش جمهوری اسلامی تشکیل شده است. وزارت امور خارجه موظف است با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی ظرف مدت شش ماه نسبت به تهیه و ارائه برنامه اقدام برای اخراج آمریکا از منطقه و پایان دادن به مداخله غیرقانونی امنیتی و نظامی در مجمع عمومی منطقه در راستای پیشرفت این امر اقدام کند. برنامه عملیاتی. ممکن است بخشی از گزارش محرمانه باشد.

سوال 6 همکاری وزارت امور خارجه با وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع مذاهب اسلامی، جهان اهل بیت(ع) بر عهده وزارت امور خارجه است. مجلس، مجلس بیداری اسلامی، متعهد می شود ظرف شش ماه، برنامه عملیاتی برای تحکیم پیوندهای علمی، فرهنگی و اقتصادی با کشورهای مقاومت تهیه و تقدیم مجلس کند.

سوال 7 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است ظرف مدت دو ماه با همکاری سایر نهادهای ذیربط از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مرکز مدرسه شهید سلیمانی را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد کند. تلویزیون این مرکز موظف است با استخراج، مستندسازی، اعمال و نگارش، تشریح و انتشار زندگینامه، جهادگران و عملکردهای نظامی سردار شهید سلیمانی، به تبیین اجزای استحکامات و عملکرد مدرسه سلیمانی بپردازد.

یادداشت 1- وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر نهادهای متولی آموزش کشور از جمله صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و سایر نهادهای فرهنگی موظف به انجام تعهدات قانونی هستند. قانون الزام دولت به تعریف موضوع جنایت و توطئه آمریکایی در کتب درسی مدارس و دانشگاه ها مصوب ۲۴ مهر ۱۳۸۸ در مورد گنجاندن مولفه های استخراجی اندیشه و اثر مکتب سلیمانی در سرفصل دروس و دروس آن. به مدت سه ماه اقدام کنید.

تبصره 2-وزارتخانه‌های معین با محوریت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظفند ظرف سه ماه دستورالعمل‌ها و برنامه‌های اجرایی این قانون را تهیه و گزارشی از اجرای این قانون به کمیسیون تحقیقات و آموزش فناوری کشور ارائه کنند. جلسه شورای اسلامی هر شش ماه یکبار.

همچنین سازمان برنامه و بودجه موظف است هر سال بودجه مورد نیاز این ماده از بودجه سنواتی را در حساب بودجه مشاهده کند.

سوال 8کلیه نهادهای فرهنگی اعم از صدا و سیما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج و سایر سازمان های مردم نهاد و غیردولتی. نرم افزاری را بر مبنای پوچ گستاخی وام هایشان تهیه و اجرا کنند و هر شش ماه یکبار گزارش خود را به مجلس ارائه کنند.

سوال 9امتناع یا ممانعت هر یک از مؤسسات و دستگاههای دولتی مورد نیاز این قانون در اجرای تعهدات پیش بینی شده موجب محرومیت از حقوق اجتماعی درجه شش می شود.

سوال 10بانک مرکزی موظف است به منظور کاهش وابستگی خود به نظام های مالی وابسته به نظام سلطه اقدامات زیر را در دستور کار قرار دهد:

الف. حذف استفاده از پیام رسان مالی سوئیفت برای مدت 2 سال با جایگزینی زیرساخت های جهانی مشابه در خارج از ایالات متحده و اروپا و توسعه پیام رسان مالی اسپم داخلی و استفاده از آن در مبادلات مالی جهانی.

ب- انعقاد قراردادهای پولی دوجانبه و چندجانبه به منظور حذف استفاده مستقیم از دلار و یورو در کلیه مبادلات تجاری با اعمال مدل حسابداری به یورو برای مدت دو سال.

گزارش برنامه ریزی و اجرای این ماده باید هر سه ماه یکبار به کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی ارائه شود.

ماده 11-دولت، نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و کلیه دستگاههای مشمول این قانون مکلفند هر سه ماه یکبار گزارشی از نحوه اجرا و اجرای این قانون به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارائه کنند.

مقدمه (توجیه):

چرا که دولت آمریکا با تهدید و توسل به زور غیرقانونی به مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله فرمانده و فرمانده مبارزه با تروریسم منطقه شهید سلیمانی و یارانش حمله مسلحانه کرد و بدین ترتیب تجاوزکارانه انجام داد. علیه رژیم ایران در این شرایط با ارتکاب جنایات تجاوزکارانه و قتل علیه مقامات و شهروندان ایرانی تلاش کرده است تا حقوق مسلم انسانی و انسانی خود را زیر پا بگذارد و علیه جمهوری اسلامی دست به درگیری مسلحانه زده است. ایران با تهدید و تهدید صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی، مجلس شورای اسلامی بر لزوم مقابله و مجازات این جنایات و جلوگیری از تکرار فجایع مشابه علیه ملت و دولت ایران و سایر ملت ها تاکید کرد و با توجه به این واقعیت که این اقدامات خصمانه ضمن اعلام سیاست رسمی دولت جنایتکار آمریکا علیه مقامات و شهروندان کشور، در عمل با ترور شهید فهری زاده ادامه یافت، این قانون برای مقابله با این گونه اقدامات تصویب شد. .

اسامی امضاکنندگان طرح ترویج مکتب شهید سلیمانی و تعقیب و مجازات عاملان جنایت علیه ایران

زهره الهیان – علی خضریان – علیرضا ورناصری غندالی – قاسم ساعدی – روح الله ایزدخواه – حبیب آغاجاری – محمدعلی محسنی بندپی – حسین نوش آبادی – سید علی یزدی خواه – علیزاده مراغه – علیزاده مراقه – علیزاده مراقه – علیزاده مراقه زاده – علیزاده مرغه زاده – مراگه – علیزاده مراگه – احمد ملیاهم حسینهاما مزهام تحدیهام حسین محالحم حسامدا ف. – روحلا متفکر زاد – سید موسی مززوی – فاطمه قاسم پور – علیرضا غزلی نازعلی منتظری – سید جواد حسینی موحد کیا – مجیدی هاجید علیرضا – مجید جوادها – مجید جواد حسینی علیرضا زندیان – خلیل بهروزی فر – حسن همتی – شبیب جویجاری – احمد فهرهی محرابرضا محمد پاک مهر – سید محمد پاک مهر احمد محمد پاک مهر – احمد محمد پاک مهر – احمد محمد پاک مهر ارکانی – مجتبی بخشی پور – ملک شریعتی نیاسر – سید سلمان ذاکر –

دیدگاهتان را بنویسید