فروش سربازی در لایحه بودجه 1401 برای شرکت کنندگان در داخل و خارج از کشور


اخبار تست – سخنگوی کمیته تلفیق بودجه سال 1401 در نشست خبری امروز (شنبه 2 بهمن 1392) به تشریح مذاکرات و مصوبات این کمیسیون از جمله فروش خدمت سربازی به داخل و خارج از کشور پرداخت.رحیم زارع سخنگوی کمیته تلفیق 1401 در تشریح مصوبات کمیته تلفیق گفت: در جریان بررسی لایحه بودجه پیشنهادی مبنی بر فروش خدمت سربازی به مشمولان در داخل کشور ارائه شد که با آن موافقت نشد. به دلیل مقادیر زیاد

پیشنهاد برای مشمولان سیستم خدمات داخلی

به گزارش احتکار به نقل از ایسنا، رحیم زارع امروز در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: این پیشنهاد برای 200 مدرک تحصیلی، گفت: یک میلیون جلد، کارشناسی 250 میلیون، کارشناسی ارشد 300 میلیون، دکتری عمومی 400 میلیون و دکترای تخصصی 500 میلیون جلد.

اکثریت اعضای کمیته مشترک به خرید خدمات افراد مسموم در خارج از کشور رای مثبت دادند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر مبنای تصمیم کمیسیون مبنی بر خرید خدمت سربازی مشمولان غایب خارج از کشور، گفت: این پیشنهاد از سوی یکی از همکاران ارائه شده است، هرچند برنامه ای از سوی دولت ارائه نشده است، اما با توجه به اینکه هنوز به موضوع رسیدگی نشده است، تصمیم گیری شد. توسط نیروهای مسلح و رای گیری دوم ممکن است برگزار شود. اما در رای گیری اولیه اکثریت اعضا رای مثبت دادند. تاکید می کنم این موضوع هنوز نهایی نشده است، نظر نیروهای مسلح باید در دادگاه لحاظ شود و به تایید هیات نگهبان برسد.

زارع در پایان افزود: موضوع خرید نیروهای نظامی در خارج از کشور با رای بیش از دو سوم اعضای کمیته به تصویب رسید. البته این موضوع نهایی نیست، باید طبق اصل 110 قانون اساسی با توجه به اختیارات رهبر معظم انقلاب و پیشنهاد کل نیروهای مسلح انجام شود و می‌توان شاهد یک بار دیگر باشیم. در این زمینه رای دهند.

بیشتر بخوانید:

امکان تصویب پیشنهاد فروش نظامی در مراحل بعدی تصویب لایحه قانون 1401

رحیم زارع پیش از این از امکان خرید خدمت سربازی از مشمولان غایب خارج از کشور که به مدت 5 سال زیر پرچم جذب شده بودند، با پرداخت 15 هزار یورو خبر داده بود.

به نظر می رسد با توجه به تاکید سخنگوی کمیته مشترک مبنی بر عدم رای گیری به پیشنهاد فروش خدمت سربازی به مشمولان غایب در کشور، امکان تصویب این پیشنهاد در مراحل بعدی بررسی بودجه 1401 با مبالغ متفاوت وجود دارد. و شرایط دور از ذهن نیست.

رویکرد دولت به درآمدزایی در لایحه بودجه 1401

از جمله رویکردهای دولت برای کسب درآمدهای کلان در لایحه 1401، امکان توسل به این روش است که با محدودیت بودجه در تامین منابع مورد توجه دولت های گذشته بود.

برای اولین بار فروش سربازان به زندانیان در کشور تابعی از محدودیت های بودجه ای دولت به دلیل کاهش شدید قیمت نفت از سال 1376 تا 1377 بود.

آغاز فروش نظامی زندانیان در کشور به دلیل محدودیت بودجه در سال 1377

دولت سید محمد خاتمی که در کاهش قیمت نفت به کمتر از 10 دلار در هر بشکه نقش داشته است، طبق بند 9 پاورقی 9 لایحه بودجه سال 98، مجوز فروش خدمت سربازی به افراد حاضر در کشور را از دولت دریافت کرده است.

بند یک تبصره 9 لایحه بودجه سال 1377:

به دولت اجازه داده می شود با مجوز فرماندهی معظم کل قوا به تعدادی از سربازانی که در نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا یکی از مراکز نظامی دوره نظامی گذرانده اند، آموزش نظامی دهد. خدمت سربازی و دریافت هزینه های مربوطه و همچنین ارزش خدماتی که از آن معاف هستند و به حساب ردیف ۴۱۹۹۶۴ قسمت سوم این قانون واریز نمایند.

متاهلین واجد شرایط، بستگان درجه یک خانواده های شهدا و جانبازان، مفقودین و آزادگان از پنجاه درصد (50%) تخفیف برخوردار خواهند شد.

در نهایت با تصویب مفاد اجرایی بند «ط» تبصره (9) قانون بودجه سال 1377 کل کشور در جلسه 1377/8/10 ارتش به زندانیان کشور.

بر اساس این آیین نامه، مشمولان داخل کشور می توانند پس از گذراندن دوره سربازی در دوران خدمت جزئی در زمان صلح بین یک میلیون تا صد هزار تن برای دانشجویان و تا دو میلیون و صد هزار تن برای افرادی که دارای مدرک دکتری پزشکی و بالاتر هستند، پرداخت کنند. . منتشر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید