ماجرای یکی از اعضای هیئت مدیره مرکز قم از پرتاب سنگ در آزمون وکیل 1400


اخبار تست – یکی از اعضای کانون وکلای کوم شرط انتشار آگهی و برگزاری آزمون وکالت را رعایت دستور قوه قضائیه مبنی بر اجرای آئین نامه جدید مصوب لایحه 1400 استقلال اعلام کرد.

زهرا برومند یکی از اعضای هیئت مدیره کانون در پستی اینستاگرامی از سنگ اندازی در برگزاری آزمون وکالت خبر داد و گفت:

وی همچنین از داوطلبان پرسید که آیا حاضرند به قیمت از دست دادن استقلال انجمن در این آزمون شرکت کنند؟

به نظر می رسد علت عدم انتشار آگهی آزمون وکالت، تعیین چنین شرطی از سوی دستگاه های دولتی برای کانون های وکلا باشد.

اطلاعیه آزمون وکالت 1400 که قرار بود روز دوشنبه (26 دی 1400) در سایت سنجش منتشر شود، طبق وعده سخنگوی اشکودا، اما سرانجام ظهر دیروز، اسکودا بدون توضیح بیشتر، تنها پیامی حاوی سرفصل 1400 سوال آزمون وکالت.

گفتنی است چندی پیش معاون حقوقی قوه قضاییه اعلام کرد که بنا به دستور رئیس قوه قضائیه، ایرادات کانون های وکلا به متن اساسنامه قانون استقلال در حال بررسی است. به ریاست قوه قضائیه ارسال شود.

در حالی که معاونت حقوقی قوه قضائیه در رسانه ها از برگزاری جلسات کارشناسی برای بررسی آیین نامه خبر داد، سوال اصلی این است که چرا برای اعلام اجرای کامل این متن به مراکز فشار وارد می شود؟

بیشتر بخوانید:

متن کامل یادداشت این وکیل را در زیر می خوانید:

استقلال یا عدم استقلال

سوال این روزهای کانون وکلا …

ماه هاست که برای برگزاری آزمون 1400 برنامه ریزی کرده ایم، اما توافق کرده اند که آیین نامه 1400 را دقیقا اعمال کنید وگرنه حتی نمی توانید اطلاعیه آزمون را منتشر کنید چه برسد به برگزاری.

آیین نامه لایحه استقلال مصوب 1400 رئیس قوه قضائیه حاوی مفاد بسیاری است که مغایر با قانون و خود لایحه استقلال است.

عضویت در کانون وکلا قطعا زیباست، اما کانون بدون استقلال هیچ تفاوتی با یک نهاد موازی که زیر مجموعه قوه قضائیه است ندارد. گول نخوریم

دیدگاهتان را بنویسید