اشکودا اعلام می کند که صدور مجوز به قضات شاغل غیرقانونی است


اخبار تست – اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اشکودا) در واکنش به اخباری مبنی بر اعطای مجوز به قضات شاغل، با صدور اطلاعیه ای مجوز قضات شاغل را غیرقانونی اعلام کرد.

به گزارش اختبار، چندی پیش در آستانه تصویب احتمالی طرح تسهیل صدور برخی از پروانه کسب، خبری مبنی بر صدور مجوز برای قضات شاغل در فضای مجازی منتشر شد. برای آزمون وکالت وکالت بگیرید.

تاکنون بر اساس بند 8 قانون استقلال وکلا، برخی افراد اعم از قضات بازنشسته و بازنشسته و وکلای بازنشسته از آزمون وکالت معاف شده اند و کانون های وکلا مجبور به صدور مجوز برای این افراد شده اند.

اسکودا در این بیانیه تاکید می کند که بر اساس بند 2 ماده 10 قانون استقلال کانون وکلا، صدور مجوز برای قضات و کارمندان دولت در حین کار ممنوع است.

متن پیام اشکودا به شرح زیر است:

این اطلاعیه با احترام به سوالات متعدد همکاران در خصوص صدور پروانه برای قضات شاغل در دادگستری مغایر با نص صریح قانون می باشد (بند الف و ب ماده ۸ قانون استقلال کانون های وکلای دادگستری و ماده ۱۰ قانون اساسی). قانون، قانون منع تصدی بیشتر و سایر قوانین مربوطه) و هیچ یک از کانون های وکلای سراسر کشور چنین اقدامی انجام نداده است.

بر اساس اطلاعات دریافتی این اقدام توسط دستگاه موازی (مرکز امور مستشاران قضایی) انجام می شود. لازم به ذکر است کانون های وکلای دادگستری ایران در سال های اخیر تا به امروز طبق قانون حق دارند برای قضات با شرایط قانونی پس از انقضای مدت آزمایشی خود از صدور وکالت نامه خودداری نمایند. او یک قاضی است.

روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید